Spring til indhold

Anerkendelse og rummelighed

Den pædagogiske tilgang på Hjortholmskolen er baseret på anerkendelse og rummelighed

Anerkendelse

For os betyder anerkendelse:

  1. Retten til at blive set og hørt.
  2. At blive set og hørt som den unikke person, man er.
  3. At blive taget alvorligt som menneske.

Personalet har en anerkende pædagogisk tilgang.

Det er vigtigt, at eleverne bliver taget alvorligt som mennesker, bliver mødt som ligeværdige og oplever at være ok, blot fordi, at de er dem selv.

Rummelighed

  1. Hos os er der plads til forskelligheder.
  2. Dét har vi fokus på, og vi leverer i den forbindelse en indsats i dagligdagen, hvor differentiering prioriteres højt.
  3. Alle forsøger at gøre deres bedste, og når den enkeltes bud ikke er godt nok, så har de professionelle en opgave med at forstå barnets udspil.

 



Feedback

Sidst opdateret

04.12.2018

Ansvarlig redaktør

Anders Vestergaard Lundsbjerg